سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسیب شناسی و زندگی
 

  10 راهنمایی برای اینکه چگونه زندگی ساده تری داشته باشیم

انسانهای مختلف راه های مختلفی برای گذراندن زمان و زندگی خود دارند ، بنا براین ساده زیستن و ساده کردن زندگی معانی متفاوتی برای انسانهای مختلف دارد.
بسیاری از ما دوست داریم زمانمان را با افرادی که دوست داریم بگذرانیم و یا کارهایی را که دوست داریم انجام دهیم ، تفریح کنیم ، ورزش کنیم ، و
آیا اینها بدون داشتن یک زندگی همراه با برنامه ریزی و ساده مقدور خواهد بود؟
روزی به اطراف خود نگاه میکنیم و می بینیم که اطراف ما را فعالیتهایی همراه با فرسایش فرا گرفته است و وقتی برای کارهای مورد علاقه وجود ندارد. آیا این فعالیتها ما را به سمت هدفهایمان می برند؟ آیا برای زندگی ما مفید هستند و هزاران سوال دیگر که شما باید پاسخگوی آنها باشید .

در این مقاله سعی خواهد شد راهنمایی هایی هر چند ساده ولی کاربردی برای داشتن یک زندگی ساده همراه با افزایش بهره وری آن ارائه داد.

1- مشخص کردن اینکه چه چیزهایی واقعا مهم هستند

مشخص کنید چه چیزهایی واقعا برای شما مهم هستند ، و هدف شما در زندگی چیست ؟ این اولین و مهمترین مرحله در ساده سازی زندگی شما می باشد.
شما با دانستن اینکه چه چیزهایی برای شما در زندگی اولویت مهمتری دارند ، می توانید وظایف و فعالیتهای خود را بر اساس این اهداف تنظیم کنید و کارهایتان را با ترتیب بر اساس این اولویت و بدون داشتن هیچ گونه استرس فکری انجام دهید.
زیرا شما می دانید که بهترین و موثرترین کار را با توجه به اولویت و هدف انجام می دهید.

2- روال فعلی زندگی خود را بررسی کنید

بررسی کردن روال زندگی برای شما مشخص خواهد کرد که وقت خود را چگونه می گذرانید.روال زندگی شما شبیه به چیست ؟ آیا به کار شما کمک می کند ؟ آیا به سلامتی شما کمک می کند ؟ آیا توانایی این را دارید که وقتی را برای دوستان و فامیل خودتان داشته باشید ؟
آیا فعالیت های شما بر اساس اینکه کدامشان به اهداف شما نزدیکترند و اولویت بیشتری دارند تنظیم شده است ؟
اگر بعضی از فعالیت های شما بر خلاف این اولویت هاست ، پس وقت تغییر آنها فرا رسیده است

3- غلبه بر هجوم اطلاعات و سازماندهی آن

بسیاری از مطالب و اطلاعاتی که در طول روز با آنها برخورد می کنیم به نظر بسیار مفید و کاربردی هستند و شاید واقعا هم همینطور باشند ، ما می خواهیم در مورد برنامه ریزی برای استفاده از این اطلاعات و مطالب برای رسیدن به اهداف زندگی خودمان صحبت کنیم .
آیا برای مطالعه ، خواندن روزنامه ، وب سایتها، وبلاگها ، ایمیل ها و یا
برنامه ریزی مناسب دارید ؟
برنامه ریزی نداشتن برای مطالعه می تواند از فواید مطالعه کردن به شدت بکاهد ، و حتی باعث سردرگمی فکری شما شود. باید به نوعی با انجام برنامه ریزی مناسب از هجوم اطلاعات و مطالب به ذهن خود جلوگیری نمائید .
اطلاعات را با توجه به نوع آنها دسته بندی کنید ، مثلا اطلاعاتی که مربوط به کار شماست ، اخبار و رویدادها ، مطالب علمی و تکنولوژی، ورزشی ، تفریحی و
.
سعی کنید مفید ترین مطالب را با توجه به اولویت آنها برای رسیدن به اهدافتان مطالعه کنید ، به خاطر داشته باشید مطالعه کردن اخبار روز ، مطالب علمی و یا حتی ورزشی نیز قسمتی از برنامه ریزی شماست .

4- ساده کردن و بهینه کردن وظایف در خانه

بسیاری از افراد توجه کمی به کارهایشان در خانه دارند ( منظور وظایف و کارهای خانه است ) ، اما باید بدانید کم توجهی به انجام کارهای خانه می تواند قسمت زیادی از وقت شما را از بین ببرد ، این برای ساده کردن و بهینه کردن زندگی بسایر با اهمیت است.
وظایف شما در خانه چیست ؟ کدام یک از این وظایف را هر روز تکرار میکنید؟
اکثر مردم تشخیص نمی دهند که کارهای خانه اگر دارای بازده و نتیجه نباشند می توانند به آسانی مقدار زیادی از وقت شما را از بین ببرد . این خیلی مهم است که آنها را ساده کنید و برای انجام آنها برنامه ریزی داشته باشید.

چگون کارهایتان را برنامه ریزی می کنید تا کارهای اضافه را حذف کنید؟
سوالاتی وجود داره که شما باید پاسخگو باشید.

5- از دست لوازم غیر قابل مصرف خود راحت شوید

به کتابخانه قدیمی خود نگاه کنید . چه تعداد کتاب آنجا هست که شما نخوانده اید ؟ چه تعداد از انها را فقط یک بار خوانده اید و دیگر نخواهید خواند ؟ چه تعداد فیلم و یا مجله و یا لوازم دارید که از آنها دیگر استفاده نمی کنید ؟

من پیشنهاد میکنم آنها را به افرادی ببخشید که خواندن و یا دیدن و یا استفاده از آن وسایل می تواند برای آنها مفید باشد و یا حتی می توانید با فروختن آنها، وسایل مورد نیاز خود را بخرید . البته من راه حل اول را بیشتر پیشنهاد می کنم ، زیرا درک این موضوع که این وسایل می تواند برای افراد دیگری مفید باشد برای من لذت بخش تر از فروختن آنها خواهد بود.

6- چیزهای را که فکر میکنید استفاده نخواهید کرد نخرید

بسیاری از ما این را تجربه کرده ایم که پس از خرید یک وسیله ( فیلم ، کتاب ، لباس ، ) متوجه مفید نبودن آن برای خودمان شده ایم ، و تنها به دلیل قرار گرفتن در جو خرید ، آن وسیله را خریده ایم و شاید پول زیادی را نیز برای آن پرداخته باشیم .
اگر این حس را تجربه کرده اید می دانید که حس بسیار نامطلوبیست ، خریدن چیزی که برای شما فایده ای ندارد !!
من می توانم راه حلی را به شما پیشنهاد کنم .

سعی کنید بسیاری از لوازمی را که به طور موضعی می خواهید از آنها استفاده کنید را اجاره کنید و یا حتی قرض بگیرید .
به جای خرید یک مجموعه کتاب آموزشی و یا یک مجموعه فیلم ، می توانید آنها را از دوستان خود قرض بگیرید و یا حتی اجاره کنید ، این روش مزیت دیگری نیز برای شما دارد و آن کسب نظرات دیگران در مورد آن وسیله است.

7- مرتب کردن محیط پیرامون ( محل زندگی و یا کار )

محیط کار و زندگی خود را مرتب نگه دارید ، بسیاری از رفتارها و افکار ما از محیط پیرامون تاثیر می گیرند ، کار کردن و یا زندگی کردن در یک محیط نا مرتب می تواند تاثیرات منفی زیادی داشته باشد .

مرتب بودن و تمیز بودن ، محیط کار ، میز کار ، محل زندگی ، و فایلهای شخصی و کاری موجود در رایانه شخصی شما ، می تواند کمک بسیار مناسبی برای افزایش بهره وری و ساده زیستی در زندگی شما باشد .

8- زندگی بدون کاغذ را تجربه کنید

نگاهی به محیط کار و میز کار خود بیندازید ، احتمالا با توده انبوهی از کاغذ ها مواجه خواهید شد که شاید ندانید تعدادی از آنها را کی و برای چه نوشته اید !!

استفاده از نرم افزارها و یا رایانه برای ذخیره این اطلاعات به جای نوشتن بر روی کاغذ می تواند شما را در دسته بندی آنها ، و داشتن یک محیط مرتب برای کار کمک کند .

هر چند می دانیم که در بعضی از موارد استفاده از کاغد می تواند بسیار مفید تر باشد . اما داشتن این تفکر میتواند ما را برای داشت زندگی مفید تر کمک کند.

9- گرفتن کمک از دیگران

مهم نیست که شما چه کاری انجام میدهید و چگونه افکارتان را عملی می کنید و آن را سازمان دهی میکنید ، اگر کار شما گسترش یابد ، شما دچار فرسودگی خواهید شد اگر بخواهید تمامی کارها را به صورت انفرادی انجام دهید . و این فرسودگی تنها برای شما نخواهد بود و تمامی افراد زندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تعدادی از وظایف خود را به افرادی که بهتر از شما از عهده آن کار بر می آیند انتقال دهید ، با دوستانتان در انجام کارها و کلیه جنبه های زندگی مشارکت کنید ، به دنبال کمک گرفتن از افرادی باشید که درانجام کار مورد نظر شما ، حداقل دارای سطح یکسانی با شما باشند .
انتقال دادن وظایف به دیگران و مشارکت در انجام کارها می تواند شما را در انجام بدون استرس و فشار کارهایتان بسیار کمک کند. شما می توانید تمرکزتان را بر روی کارهای مفید تر و پر بازده تر بگذارید و از انجام آنها لذت ببرید.

این نکته را فراموش نکنید که ، وظایفتان را به افرادی انتقال دهید و بسپارید که در انجام کارشان حداقل با شما در یک سطح هستند و یا بالاترند.

10- قطع وابستگیها

قطع وابستیگیها ؟ از چه چیزهایی باید قطع وابستگی کرد؟

یکی از مهمترین مراحل برای کسب یک زندگی ساده و راحت قطع وابستگیها از مواردی است که هر روز با آنها در ارتباط هستید . اینترنت ، تلفن همراه ، موسیقی ، وسیله نقلیه و
..

مقداری از وقت خود را در هفته و چند روز را در ماه به عنوان روزی بدون وابستگی سپری کنید ، زمان را برای خودتان خرج کنید ، کارهایی را که دوست داردید انجام دهید ، منظور کارهایی هستند که در طول هفته به خاطر درگیر بودن به کار نمی توانستید انجام دهید ، وقت خود را با افرادی بگذرانید که دوستشان داردید ولی به خاطر کار زمان کمتری را در طول هفته با آنها بوده اید ، به طبیعت بروید و از این همه فرصت برای زیستن لذت ببرید.

 


[ یکشنبه 90/11/16 ] [ 1:41 صبح ] [ مسعود حسین زاده ]
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
امکانات وب
RSS Feed




بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 31112
فروش بک لینک طراحی سایت