سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسیب شناسی و زندگی
 

رودولف ویرشو

1821-1902

ویرشو بعنوان پدر علم آسیب شناسی یا پاتولوژی شناخته شده است. وی در سال 1821 در آلمان متولد شد و تحصیلات طب را در دانشگاه برلین گذراند. مطالعات وی در آسیب شناسی سلولی بسیار چشم گیر بوده و در این حیطه تحقیقات مهمی را انجام داده است. به نظر ویرشو تمامی بیماریها از سطح سلول و ملکول شروع میشوند و آسیب شناسی سلولی اساس علم طب است. علاوه بر تحقیقات گسترده در طب ویرشو به آموزش و تربیت صدها دانشجو در علم طب همت گماشت و شاگردان وی بعدها از مشهورترین دانشمندان علم طب بوده اند.

ویرشو در فعالیتهای اجتماعی فوق العاده فعال بود و در انجمن های مهمی از جمله انجمن شهر برلین، انجمن سلامت عمومی و انجمن طراحی و مدیریت بیمارستانی شرکت موثر داشت. وی همچنین مدیر مسئول مجله ای با عنوان اصلاحات در طب بود که در آن تاکید بر سلامت عمومی جامعه و آموزش پزشکی بالینی بر مبنای اصول آسیب شناسی و فیزیولوژی داشت. ایشان بطور اخص و پیگیرانه پیشگیری اولیه را بر درمان ترجیح می داد و در این زمینه فعالیتهای شایانی انجام داده است. ویرشو کارهای متعددی را به چاپ رسانید که از جمله آنها میتوان به کتاب آسیب شناسی و درمان، آسیب شناسی و فیزیولوژی برای طب بالینی و مقالاتی در باب لوسمی اشاره کرد.

رودولف ویرشو نه تنها پزشکی شاخص و محققی بزرگ بود بلکه پدر و همسری فوق العاده به حساب می آید. در سال 1850 در 29 سالگی با رز مایر ازدواج کرد و حاصل ازدواج ایشان 3 فرزند دختر و 3 فرزند پسر می باشد. وی در سال 1902 پس از عمری تلاش خستگی ناپذیر در جهت سلامت جامعه و رفاه حال بیماران در برلین بدرود حیات گفت.

 

 


[ سه شنبه 86/4/12 ] [ 3:15 عصر ] [ مسعود حسین زاده ]
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
امکانات وب
RSS Feed




بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 31217
فروش بک لینک طراحی سایت