سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسیب شناسی و زندگی
 

توصیه های اساسی در پیشگیری از سرطان

 

الف- عدم مصرف سیگار: سیگارشناخته ترین و موثرترین عامل ایجاد حداقل پانزده نوع سرطان است و جلوگیری از مصرف ان مهمترین اقدام پیشگیرانه در بروز انواع سرطان محسوب میشود.

 

ب- تغذیه مناسب: مصرف لبنیات، سبزی و میوه های تازه و حبوبات و انواع ویتامین ها در جلوگیری از سرطان موثرند. بایستی به شدت از مصرف بیش از اندازه انواع غذاهای چرب و سرخ کردنی، غذاهای خیابانی یا فست فود، انواع ترشیجات، تنقلات و شیرینی جات خود داری کرد.

ج- تحرک و ورزش: ورزش منظم و مداوم حداقل نیم ساعت در روز و داشتن وزن مناسب و تناسب اندام از عوامل مهم جلوگیری از سرطان است.

د- مراجعه به موقع جهت معاینه و انجام آزمایشات: در هر سن و جنس برنامه مشخصی برای انجام موارد مذکور و تشخیص به موقع و زودرس ضایعات پیش سرطانی وجود دارد که افراد مختلف جامعه بایستی آن را رعایت نمایند.

ه- محافظت از نور خورشید: از آنجا که اشعه ماوراءبنفش اساسی ترین عامل ایجاد یکی از شایعترین سرطانها یعنی پوست است استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب و کلاه و عینک دودی توصیه اکید میشود.

و- درمان ضایعات پیش سرطانی: در هر یک از بافتها و ارگانهای بدن ضایعاتی میتواند بوجود بیاید که در اینده تبدیل به سرطان شود و تشخیص به موقع آنها و درمان آن از ایجاد سرطان جلوگیری میکند.مثلا  پولیپ روده بزرگ ممکن است به سرطان روده تبدیل شود و باید در اسرع وقت درمان شود.

ز- داشتن روحیه شاداب و اجتناب از تنش و اضطراب: اعتماد به نفس و داشتن آرامش روح در جلوگیری از بروز سرطان موثر است. تنش های روزافزون و داشتن روحیه رقابتی و حسابگر سرطان زاست.

ح- اعتقاد عمیق قلبی به خداوند و زندگی معنوی: ایمان به پروردگار و انجام خالصانه عبادات در تقویت سیستمهای مختلف بدن از جمله دستگاه ایمنی بر علیه سرطانها فوق العاده موثر است.

ط- زندگی اجتماعی سالم: شامل پرهیز از سوء مصرف مواد مخدر و الکل و همچنین روابط ناسالم جنسی در ایجاد سرطان ها موثرند و به شدت باید جلوگیری شود.


[ سه شنبه 86/4/19 ] [ 10:8 عصر ] [ مسعود حسین زاده ]
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
امکانات وب
RSS Feed




بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 31214
فروش بک لینک طراحی سایت